lördag 2 oktober 2010

bloggkollen


Det jag fascineras av är både känslan av hur mycket kunskap det finns och hur lätt-tillgänglig den är.. Så många som tycker det är värt att förklara för oss andra och ge tips. Såg videon från TedxNyed där han beskriver hur bloggare runt hela världen hjälp hjälparbetare att samla info runt katastrofer- bygga upp bloggar där hjälparbetare kan se info mm. Ska bli spännande när jag lyckas läsa mer om forskning och att hitta baksidorna av det. Men just nu är min fascination stor. Mycket verkar värt att följa inser att det svåra blir att sortera bort och avgränsa sig. Ser fram mot måndag och tisdag- hoppas att få lite fler avgränsningsdelar och verktygsdelar!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna.
    Idag tänkte jag ge mig ut och leta och granska bloggar.
    Tycker urvalet är det svåraste i allt! I livet, i vad jag tar in (för jag måste välja bort). Vill också få verktyg till hur jag kan "läsa av allt" och sedan välja/välja bort vad jag tar in och likaledes ger ut.
    Ses snart!

    SvaraRadera
  2. Ständigt detta problem att avgränsa sig själv.

    Bra jobb
    /Måns

    SvaraRadera