lördag 30 oktober 2010

Att våga


28/10 var det internationella animationsdagen och på länsmuseet hade de visning av kortfilmer. Jätteroligt att se så många filmer gjorda på så olika sätt- en del heltecknade, en del mer som dockföreställningar med dockor eller handdockor. Att plötsligt förstå hur stort det här området är känns hur kul som hellst. Som avslutning fick vi se en film som äldre på ett gruppboende hade gjort med fotomontage mm. Tyvärr kommer jag inte ihåg var i Sverige men det var en film med häftig humår, rån fängelse flykt, jakt och KÄÄrlek. Häftigt.

Har bestämt mig för att göra en liten film runt mitt bordspel Rödluvan och vargen och ska försöka göra den med foton och lite film och zoomningar. Bilden ovan är Evolution från det spelet- utvecklingen från varg till man.

Nästa helg ska jag vara med på "öppna atteljeer" tillsammans med ett gäng konstnärer- känns som mycket jobb men man får ta de vägare som öppnas. Att våga!

3 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Vad kul det verkar, alltihop!
    Ska bli jätteroligt att se din film!
    Själv e jag färdig med min snutt, men musiken jag valt vågar jag inte ta...
    Har fått tips av en arbetskamrat om en sida där man kan låna musik.
    Jamendo. Ska in o kolla o hoppas jag hittar något.
    Sean har din sida blivit så fin!
    Roligt att läsa och mycket att titta på.
    / Sonja

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Du har så spännande saker på din blogg!
    Jätteroligt att gå in och kolla!
    Novemberhälsningar.... / Elisa

    SvaraRadera
  3. Hej Anna
    Jag behöver din mailadress - jag får felmeddelande när jag skickar till dig.

    MVH
    /Måns

    SvaraRadera